Skip to main content

WARKAH BUAT PRINCE CHARMING


Assalamualaikum..HAri ni aku terpanggil untk mnjiwangkan diri aku untuk wat surat ni..huhu..ni sebab aku xde idea nak tulis entry ape..

BACALAH..




Wahai bakal prince charming..
Aku ini insan biasa yg hanya menetap dibawah muka bumi Allah ini…gadis biasa yg hanya simple tapi mampu mnggoncang dunia..
Terimalah aku seadanya….kerana itu yang aku mahukan..

Wahai bakal prince charming
Aku bukanlah insan yg  terlalu lemah lembut..bukan insan  yg hanya duduk ditepi padang sambil memegang payung lalu bersorak ketika hari sukan..
Aku insan lasak yg suka ber lari dipadang..aku insan yg melontar peluru semata2 untuk mncapai pingat emas..aku gadis yg rela berpanas dibawah sinaran matahari demi mnjadikan rumah sukan aku juara..

Wahai bakal prince charming
Aku bukanlah insan yg cantik..aku tidak tinggi seperti erra fazira..aku x secomel seperti  seo hyun SNSD..aku x selangsing puteri kerengga…
Aku hanyalah insan yg sederhana rupanya..manis bile tersenyum..bengis bile marah..comel bile buat muke bajet2 comel..tapi itu yg aku pegang kerana aku tahu..hidup biarlah penuh kesederhanaan.
.
Wahai bakal prince charming
Aku bukanlah insan yg pandai sgt masak….aku x seteror CHEF WAN yg mengembara mncari ilmu memasak..aku bukanlah chef hotel 5 bintg boleh sediakn masakan ala2 thai,pasta dan piza..bagai2 ar..
Aku hanya la insan yg reti memasak lauk2 kmpg..sikit2..masak ayam x kisah ape2 jenis masakan..tapi yg pasti aku memasak dengan hati yg penuh ikhlas dan penuh kasih syg kepada yg merasenya….meskipun aku x tahu rasenye bagaimana..tapi stakat ini..makann yg aku masak masih lagi dapat diterima tekak…

Wahai bakal prince charming..
Aku bukanlah terlalu romantik dan aku bukanlah tak jiwang sangat..
Cuma aku harap kau tak payah la terlalu jiwang..
Jangan sampai aku x dengar suara kau dalam telefon semata2 nak jadi romantik
Oh Tidak! Aku x nak dicop pekak badak
So, Cakaplah dengan nada biasa..

Wahai bakal prince charming.
Jika kau menyanyangimu..sayangi diriku sepert mana sayang nye Rasulullah S.A.W kepada Siti Aisyah..
Jika kau menyayangiku..terima lah diriku seadanya..
Jika kau menyayangi diriku..sayangilah kedua ibubapaku..

Wahai bakal prince charming
Sekiranya kita sudah ada ikatan yg sah..aku harap kau menyayangi diriku seperti  waktu kita sebelum ada ikatan yg sah…tapi sekiranya kau berniat nak mnduakan atau mntigakan atau mengempatkan diriku….ada beberape syarat..
  • Sape2 yg bakal gntikan aku tu mesti menyayangi diri kau lebih dari aku  sebab aku tak nak kau ketandusan kasih sayang
  • Sape2 yg bakal gntikan aku tu mesti menutup aurat lebih daripada cara aku menutup aurat sebab aku takut kau akan masuk neraka kerana memilih wanita yg tidak mengikut syariat Nya
  • Sape2 yg bakal gantikan aku tu mesti pandai masak daripada aku sebab aku x nak kau asyik2 habiskan duit sebab g keluar makan kat kedai
  • Ingtlah jika kau menduakan @mentigakan @ mengempatkan aku tetapi aku ikhlas ..aku x kan rugi ape2 kerana aku bakal mendapt payung emas disana
  • Tetapi kalau kau tidak bertggungjawab dalam mmbahgikan setiap perkara dengan sama rata..kau faham2 la nanti kat akhirat kau dapat ape..

Wahai bakal prince charming..

Aku disini menanti kau iaitu seseorang yg masih aku tidak kenali..
Aku harap kau menepati ciri2 pilihan ku..menepati ciri2 pilihan mak ayahku..dan menepati ciri2 seorang lelaki soleh..
Inilah warkah yang aku berikan pada bakal prince charming ku…..
Assalamualaikum..

p/s:warkah ni terhasil ketika aku x tahu nak wat entry ape…(^_^)


Comments

Rs Ida said…
wow..suka baca entri ni....
susah kan mau mencari 'jodoh' kita..haha..
nOLy Lyda said…
mel0ntar pluru nk dpt pingat emas...haha!kau da f0ll0w bl0g ak ke bel0m?

Popular posts from this blog

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du