Skip to main content

PEREMPUAN SALAH PILIH PASANGAN..SEBAB APE ERK??


assalamualaikum

entry kali ni aku nak cerita berkisar pasal perempuan and lelaki..aku x sure sama ada pade pndangan aku je atau org lain persan..
perasan ape erk..???suhaila ni merepek plak..huhu

korg pernah x terfikir knape lelaki baik selalunye dapt perempuan yg baik tapi perempuan baik kebanyakan dapat lelaki yg jahat??p/s:tapi bukan semua perempuan baik dapat llaki jaht..
ape sebab perempuan macam kite2 kaum hawa ni salah pilih pasangan erk???adoi..susah nk jawab tu..
ok aku bg beberape pndapat aku la tntg ni..


perempuan sering berfikiran pendek

  • aku sure bile gurl2 kat luar bace statement ni..mest rase nak ketuk2 kepale aku an..huhu....tapi ni sememangnye hakikat..nak tahu sbb ape aku ckap camni??sebab perempuan akan menerima tanpa selidik dulu..
  • contohnya : gurl 1 jumpe ngn boy 1..pastu boy 1 ni ajak couple..sure gurl 1 akan terima wlaupun die mngambil mase yg lame tuk setuju tapi lastly die akan terima jugak..and fakta..ade seorg kawn cerite kat saye..mase yg lame tu just tuk jual2 mahal jer..padahal keputusan nak couple tu dah lame si gurl ni setuju cuma x diluahkan pade si jejaka jer..
  • tapi x untuk lelaki..saya tahu lelaki mmg simple..tapi die berfikir pnjg..even die ckp nak couple dgn perempuan tu..blum tentu die pasti tu yg nak dijadikan teman seumur hidup....kbnyakn hnye untuk mncari pngalaman..

perempuan wanita yg sgt luhur budinya

  • bukan nak berbangga dengan kaum aku..tapi ni betul..seorang perempuan mmg dilahirkan dengan satu kelembutan dan keluhuran budinya..tapi sifat itu boleh berubah mengikut cara ibubapa mencoraknya..
  • perempuan ni seorang yg berhati lembut....hati perempuan ni mudah cair2 bile kne ayat dgn llaki btul x..perempuan ni bile hati dah syg die akan terime dgn setulusnya tanpa tgk balik sejarah silam lelaki tu..tapi lelaki..sgt susah nak jumpe lelaki yg sggup terime sejarah silam seorg wanita tu....sbb ni la perempuan dapt pasangan yg tidak baik..
perempuan terlalu optimis

-sikap optimis tu patut ade dalam diri setiap org..x kire la ko tu miskin ker..kaya ke..cantik ke..hodoh ke an..tapi..bile tang bab cinte ni..sush sikit..perempuan masih lagi kekalkan ke optimisan dieorg...tu yg mnyebabkan wanita2 ni dapt lelaki yg salah
-sebagai contoh:maggi(perempuan)..,mee(lelaki)

mee:syg2...abang nak bgtau something yg pnting ni..

maggi: ape die bang ??cam pnting jer..

mee: abng nak bg tau yg abang ni PENAGIH DADAH..(buat muke sedih)..tapi tu dulu..skang abg da berubah..

maggi:ape????penagih dadah..TAKPE bang..sy TERIMA SEADANYA..saya YAKIN abg x kan buat lagi..

dah bace kat atas tu..ape yg simaggi cakap saya YAKIN...bab yakin ni la yg terlalu optimis..bak kate org..manusia sgt sush untuk berubah..tapi disebabkan keyakinan yg terlalu tggi akhirnya perempuan terluka..

perempuan tidak terlalu memilih

  • ni bukan aku tujukan kat semua perempuan..sbb ade jugak perempuan yg memilih kan..(macam aku)..
  • aku bnyk tgk skarang ibarat satu trend bile perempuannya cantik nak mati..tapi couple die cam selebet....g bndo pun pkai selipar jamban..adoi..wei bang..nak pkai selipar boleh..tapi bior la yg lawa skit..aku selalu nmpk bnde2 cmni..awek cun melecun ala2 model..pkwe cam rumah x siap(ops terkutuk bnyk plak)..tapi lelaki..pergh...yg hnsem mmg la dgn yg cntik..ai yg x hnsem tu..nak gak yg cun melecun..xnak plak amik yg gurl yg rambut cam bngun tido plak an..dari situ kite dah nmpk yg perempuan mmg tidak terlalu memilih..
  • tapi..korg2 yg perempuan ni kne ingt cara kita berpakaian boleh menunjukkan identiti llaki tu..sifat2 die..org kate biar muke x hnsem..asal kmas..sejuk mate memandang..mmg ramai yg cakap yg selebet tu x semestinya jahat...yg smart2 tu x semestinya baik..tapi biar la kite memilih sikit..x salah kan..tapi org cakap kalo dah jodoh..tu aku pun xtau nak ckp ape la..



k la tu je la pndapat aku tntg beberapa sebab knape perempuan seringkali salah pilih pasangan..sebelum aku mngundur dri..nak minta maaf kat semua kalau ade2 yg terase tntg statement aku..ni just pndapat aku..dan yg PENTING..bukan semua perempuan same cam point2 aku yg kat atas..dan bukan semua llaki tu jahat.sbb masih ade insan yg bername lelaki yg baik2...so,sape2 gurl2 yg ciri2 yg macam aku sebut kan tadi...try la berubah semoga insyaAllah kita dapat jodoh yg betul...AMIN..
segala yg baik dtg daripada Allah S.W.T ,yg kurang baik tu datang dari dri saya sndri..assalamualaikum....











Comments

Niena Muhammad said…
sentiasa berdoa pda Allah utk mndapatkan yg terbaik.. dan, pastikan diri kte jga terbaik ^^

insyaAllah Allah akn permudahkn sgla urusan kte
Anonymous said…
Bercinta jangan sepernuh hati, simpanlah sikit kekecewaan didalam hati...

Popular posts from this blog

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du