Skip to main content

7 SEBAB KITA PERLU ABADIKAN FOTOGRAFI DALAM KEHIDUPAN KITA

ASSALAMUALAIKUM SEMUA!!!(^__________^)

wah..mesti korg tertanye2 ..macam gembire benor suhaila hari ni hoho..
yela..dah sehari x mengupdate blog yg x brape nak femes ni..hihi
naktau x sebab ape??sbb broadband dah habis limit..tapi xpe..hari ni.aku nak bnyk update..chewah..
k lah..x yah nak pnjg2..la ni aku nak cerita pasal gambar @fotografi@picture..
Aku nk cerite tntg ni pun sbb pasal cuti yg x berape nk cuti kat jb..belum bace??klikCUTI2 DI JB..
next,HAHAH..KNL X kamera DSLR??
NI DSLR


confirm ramai knl dan bnyk dah ade kan...kamera DSLR ni skang tengah meletap letup,dum dam..DA BOM la..!!aku je yg belum ade lagi..:-(..

korg mesti tau an function die yg mmg sgt bagus dan attractive tuk semua..sape yg kuat berposing,snap2 gmbar mcm aku ni..mmg best kalau ade kamera tu an..hhaha..TGK NANTI DSLR..aku sure DAPAT ko..hehehe(gelak jahat)..

ok fullstop.yg pling penting daripada yg penting skang ni bukan pasal DSLR tapi pasal..
7 SEBAB KITA PERLU ABADIKAN FOTOGRAFI DALAM KEHIDUPAN KITA.mcm tajuk entry nila..huhu


ramai org duk hu ha sana sni..'amik gmbar biar cntik..molek2..t aku nak tgk”..mcm tu org slalu ckap..
gmbar mesti nak MELETUP!!betul x..duk edit sana edit sini tapi x tau ape sbb kita amik gmbr.huhu
la ni..aku nak share something harap korg faham sbb ape kita amik gmbr..jom check it out!!

sejarah peribadi terunggul
mesti best bile tgk gmbr ni ka.huh
  • “sejarah mungkin berulangg...”aku petik dari lagu new boys..huhu..mcm la si tomok ni nyanyi..sejarah mungkin berulang..mungkin berulang,tapi ada jugak yg x boleh berulang..ibarat seperti akak saya graduate tu diploma..mase tu x kan berulang even die bkal graduate tuk ijazah plak..so,melalui gambar la..kita dapat merakam saat2 gembira..tu la sejarah peribadi kita yg terunggul.
  • Macm aku bg contoh tdi..akak aku graduate..tu sejarah yg terunggul sebab kita dapat kejayaan yg cemerlang..satu yg sangat membanggakan..betul x..nnti bile korg2 dah kahwen..boleh ckap ngn anak korg”dik2 ni gmbar waktu mama graduate dulu...cantik x mama???time ni la mama ngurat papa...”huhu.chewah....maybe mcm tu la ..anak kita nanti msti bngge an dgn kite..kehkkehkeh

sejarah kehidupan sepanjang hayat
  • kehidupan adalah sejarah..so,setiap hari adalah hidup kita..betul x???setiap minit pasti ade memori..time kita makan pun satu memori..tang duk jatuh tergolek pun satu memori..betul x??huhu..dulu la aku pernah jatuh moto..mmg malu la..depan abang burger..tgh masak burger pun die boleh tgk aku jatuh..HUHU..aura aku ni mmg power ar(poyo jer)..
  • maklum je la manusia..mudah lupa..baru kejap letak barang,ai dah lupe dah..(aku la tu)huhu..lagi la yg cerite2 yg zaman2 P.RAMLEE tu lagi la x ingat kan..melalui gmbar..cerita 100 tahun pun kita boleh rewind balik..zaman2 atuk2 kite time mude2 lu an..huhu..

sejarah yg tak ternilai dengan wang ringgit
  • amboi ai..kalau cerita pasal duit ni..mmg x abis2...sape je yg x nak duit betul x???skang ni semua gune duit....MASUK TOILET pun gune duit..tapi ade yg x ternilai daripada duit iaitu KENANGAN..walau berape juta sekalipun kita punye gaji2..pangkat kite tggi2 pun..tapi bile tang kenangan tu mmg xde sape yg dapat bayar..makin lame kita hidup makn banyak knangan yg tercipta..boleh ker kalau kita bayor org suh putar balik knagan tu pada hari yg sama wktu yg same tahun yg same??x kan..so,dgn gmbr kita dapat imbau blik knangan yg mannis..


himpunan rentetan suka duka
  • macam jugak aku ckap kat point atas ni..stiap minit ade knangn ..dan bukan semua yg suka kan..msti ade yg pahit..contoh..time korg mate bngkak lepas clash ngn pakwe..pastu amik gmbr....tu knangn duke la tu..pastu kite pun pkir"asal la aku nangis tuk die sampai bngkak2 mate..puii.."huhu..contoh jela..
sejarah generasi ke generasi
  • poyo pulak point aku yg ni..tapi betul..melalui gmbar la kite dapat tgk dri kite dari kecik sampai la besor..hahah..macam skang la..dulu gmbar semua masih hingusan lagi..skang dah pndai posing2..huhu nanti bile korg dah tue2 ..nmpak bagaimana prubhan generasi tu dari gmbar yg kita amik..dr situ jugak kita tahu yg kita semua sudah menginjak usia yg lebih tua..cam sadis plak ayt tu..tapi mmg tu la realiti..sape yg makin mningkat tahun makin muda kan..huhu
masa bergerak pantas

  • skang ni org duk pusu2 kejar mase..dunia pun bergerak pantas..org dulu2 kate sebulan ibarat setahun..tapi org skarang kate setahun ibarat SEBULAN..begitu pnts an..hanya dgn fotografi la kita dapat hentikan masa tentg kenangan emas dan kmbalikan detik2 kegemilangan anda..
ingatan untuk insan tersayang yg sudah tiada

  • setiap manusia perlu kmbali kepada PENCIPTANYA..tu la yg dinamakan kehidupan....mesti sedih kan kalau khilangn org tersyg..??aku pun prnh rase..sedih sbb kite xkan berjumpe lagi didunia ni..melalui gmbr ni kte dapt kmbalikn sisa2 knangan bersame insn yg sudah tiada agar hilang rase rndu trhadap die..
lepas wat poin last aku tertouching plak..dah nk dekat puasa ni teringat plak kat arwah atuk aku..moga die dicucuri rahmat dan berada disamping org2 yg soleh ..amin

k la..pnjg sgt ni..aku stop la kt sni yer..tggu for my next entry..
assalamualaikum

Comments

Lazytard said…
tapi,camera yang guna filem lagi bagus dari kamera digital...yang digital ni membuatkan orang senang2 je delete gambar..kurang nilai disitu

looking for people to follow my blog,i would love to follow urs

Popular posts from this blog

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du