Skip to main content

ADUHAI (PART 1): KELUHAN WANITA MENJELANG RAMADHAN


Assalamualaikum

tggl berape hari lagi kite nak masuk bulan ramadhan erk??lagi 1 hari??alhamdulillah..x sabar2 rasenye..huhu..hari ni aku ingin berkongsi something la pasal ramadhan ni....disaat kita gmbire nak smbut puasa ni..adalah beberape golongon mengeluh..ai,asal plak mengeluh??nak tahu..hari ni aku cerita pasal wanita mengeluh@sigh..hmmm..
 
ALAMAK!! X GANTI PUASA LAGI

  • HUHU..ni mmg selalu terjadi kepada setiap wanita bergelar muslimah ni....adui..mmg lepas raye mmg dh habis hentam duk makan lemang la..nasi himpit la..pastu lupe nak gnti puase awal2..alasannya..”ala..ade lagi beberape bulan ..t aku gnti la..”hmm..biase la tu..
  • bile time bulan rejab n bulan syaaban..time tu la nk ganti..mase tu baru terfikir”kalaulah aku gnti awal2”
  • yg ganti wktu bulan rejab n bulan syaaban tu x pe lagi..dah dapat berpuase bulan yg baik..ni yg masih duk terlupe ni satu hal..skang baru teringat “ya Allah!! aku x ganti puase lagi”hmm..mcm mane tu




p/s: lepas ni kaum hawa tanam tekad tuk ganti puasa awal2 tau...JANGAN LUPA..

HMMM..TAK BOLEH MAKAN-MAKAN BILA TENGOK TV
  • Huhu..adoi..ade x sape2 camni???(aku la tu)....huhu..kdg2 mesti rase nk kunyah2 something an..keropok ker..biase la tu..
  • kepade sesape yg mmg dah biase menguyah time tgk tv tu mesti mengeluh”ala..x dapat nak makan-MAKAN lagi..hmmm(buat muka sedih)”
  • x pela..untung2 dapt kurg kalori kat dalam badan an..



p/s:mulai esok kena try tgk tv x makan kerepek..:-D

KENA KURANGKAN BERGOSIP BULAN NI..HMMM..

  • BAK kate org la..lumrah kalau perempuan duk berkumpul satu tempat x bergosip..betul x??lelaki pun same tau..huhu..bulan ramadhan ni makcik2 yg bnyk soh sehh sane sini mula la
  • panas punggung..pergi sane org x nak borak..pergi sini org kate berhenti bergosip..hmm nmpaknye kne duduk rumah jela..
  • kalau time pagi n petang la mmg time yg agak hot untuk cerita2 hot jugk..hmm bulan puasa t baru la terfikir “alamak, bulan puase..cerita pasal org ni..puasa pun sia2 plak nanti”..bulan puase baru nak fikir camtu erk..

    hmmm..sush nak ubah bnde yg jadi rutin an??tapi xpe..kalau sebulan ni cuba..mesti boleh diubah kan..tu antara keluhan antara wanita2 yg beragama islam..tapi bukan semua tau..ada yg x macam tu..aku tau..sape2 yg terasa aku mintak maaf..ni sekadar beberape perkare yg aku nmpk bile time puase




k la..nak tahu keluhan lelaki x??jom bace entry lepas ni..assalamualaikum..



  Click here to get 1 Million Guaranteed Real Visitors, FREE!

Comments

Ku Azhar said…
hehehe tp yg paling kesian is kena msak time puasa..dengan baunye..aduh!!hehehe
cikal ananda said…
Met berpuasa ya,,
mohon maaf lahir batin,,.
NSN Exclussive said…
ku azhar: huhu..tau xpe..bau mmg sedap giler an..nasib la puase...

cikal: selamat berpuasa..:-D

Popular posts from this blog

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du