Thursday, July 14, 2011

TIDUR BERALASKAN TALI LEHER: LENA KE??

ASSALAMUALAIKUM SEMUA!!
su dtg bawak cerita..chewah..cam org nak bace je kan...huhuhu..sape yg nak bace..bace..sape yg x nak..x yah bace..huhu..
tadi dok dgr kat MHI pasal ni..ai betul ker??macam x caye..ape yg x caye nye..
yela tidur beralaskan TALI LEHER??wow..hebat tu...









yg masalah aku fikir skang ni..ai..lena ke tido atas tali leher??dah macm tidur atas kertas pulak..huhu
rupanye ni bukan sebarang tali leher tau..


ia nmpak seperti tali leher tapi mempunyai lubang udara kecil yang tersembunyi di belakangnya. Ia akan menggelembung seperti bantal apabila ditiup.la..cam gitu cerita nye..haha..baru la tau..


tambahn lagi,Tali leher Nemuri’ yang bermakna ‘Tali Leher Tidur’ dalam bahasa Jepun adalah peralatan unik yang membolehkan pekerja yang keletihan tidur dalam keadaan selesa dan bergaya di meja mereka.


dipendekkan cerita tali leher ni untuk tidur kat pejabat dalam waktu yg singkat..yela..lepas2 penat wat keje tu..tidur la sekejap an..
tali leher ni diperbuat kat jepun..mungkin orang yg cipta tie ni tengok kehidupan dan budaya org jepun bekerja..sebab Jepun terkenal dengan budaya korporat yang menyaksikan rakyatnya bekerja untuk tempoh masa yang panjang dan satu daripada segelintir tempat di dunia di mana perkataan ‘mati akibat terlalu kuat bekerja..tgk..macam tu sekali kuat dieorg carri duit..iskh3



Tali leher itu diperbuat daripada sutera dan mempunyai fiber mikro khas yang akan membantu menyejukkan kulit ketika cuaca panas, menurut akhbar Asahi.

Tali Leher Tidur itu, yang dicipta oleh KTM Co, mensasarkan pekerja pejabat yang suka tidur sekejap di meja mereka dan buat masa ini ia dijual dengan harga 2,500 yen (RM100).

ape pendapat korg kalau tali leher ni ade kat malaysia??

lagi2 time puasa yg dah nak hmpir ni..confirm2 ramai yg wat tahi mata kat ofis..hhaha..k la smpi sini je..kalau ade aoe pndgn sile komen yer..(^_^)..assalamualaikum..


sumber:agensi ,harian metro




1 comment:

wynaa said...

makin zaman berubah , makin maju pulak yg dorang cipta . hehe

*baru follow :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MY SAHABAT

    http://suhailasellaginella.blogspot.com/