Monday, July 11, 2011

RAHSIA SOLAT DAN WARNA

ASSALAMUALAIKUM SEMUA..
huhu..diharap anda semua berada dalam keadaan yg sihat...
hari ni aku nak kongsi sikt satu bnde yg kadang2 org terleka n tak perasan..rahsia solat dan warna..
mesti org pelik an..ape kena mengena warna ngn solat..solat solatlah..warne warnelah an..
tapi sebenarnya ade kaitan..same jugak kaitan kesihatan dgn solat..nak tahu x relationship warne dengan solat..selalu korg asik terfikir2 relationship yusry ngn lisasuruhani kan,.hahah..la ni aku bg tau relationship wrne ngn solat plak..huhu




Waktu Maghrib  

Menjelang waktu Maghrib, alam berubah ke warna merah dan di waktu ini kita kerap dinasihatkan oleh orang-orang tua agar tidak berada di luar rumah. Ini kerana spektrum warna pada waktu ini menghampiri frekuensi jin dan iblis (infra-red) dan ini bermakna jin dan iblis pada waktu ini amat bertenaga kerana mereka resonan dengan alam. Mereka yang sedang dalam perjalanan juga seelok-eloknya berhenti dahulu pada waktu ini kerana banyak interferens berlaku pada waktu ini yang boleh mengelirukan mata kita.erm..patutlah mak2 kita selalu suh kita masuk rumah an time maghrib..gitu ceritanyer..

Waktu senja adalah waktu syaitan berkeliaran. Sabda Nabi s.a.w., "Apabila  hari sudah senja, tahanlah anak-anak kamu (keluar rumah) kerana syaitan-syaitan berkeliaran ketika itu. Apabila sudah berlalu sebahagian daripada malam, maka biarkanlah mereka tetapi kuncilah pintu dan sebutkan nama Allah. Sesungguhnya syaitan tidak sanggup membuka pintu yang dikunci. Tutup tempayanmu dengan menyebut nama Allah. Tutup semua bekasmu dengan menyebut nama Allah, sekalipun dengan membentangkan sesuatu di atasnya..."
(Riwayat Muslim daripada Jabir bin Abdullah r.a.)
 p/s: jgn lah berkeliaran kat luar rumah time2 maghrib yer..yg main2 bolasepak kat padang tu balik la yer..jgn dah azan maghrib pun x balik2 lagi..(ni selalu terjadi)

Waktu Isyak
Apabila masuk waktu Isyak, alam berubah ke warna Indigo dan seterusnya memasuki fasa Kegelapan. Waktu Isyak ini menyimpan rahsia ketenteraman dan kedamaian di mana frekuensinya bersamaan dengan sistem kawalan otak.sape2 yg selalu tertinggal solat isyak selau berada dalam keadaan gelisah..macam2 ade something yg x kena je..kalau2 korg ade terase camtu..ingt2 mesti korg x solat lagi..so,cepat2 la pergi solat..waktu nikan adalah waktu fasa kegelapan..jadi mase inilah adalah masa tidur dalam islam.. Tidur pada waktu ini dipanggil tidur delta dimana keseluruhan sistem tubuh berada dalam kerehatan.sape2 yg x tidur time ni(macam aku) belajar2 la tido ye..kalau dari segi sains pun waktu ni pun adalah wktu terbaik tuk tido..
 p/s: waktu2 sebegini sepatutnya berada bersama family..beramah mesra..
p/s: jgn lupe solat isyak..pastikan sebelum tido solat dahulu..ok??

Waktu Subuh
Pada waktu Subuh alam berada dalam spektrum warna biru muda yang bersamaan dengan frekuensi tiroid yang mempengaruhi sistem metabolisma tubuh. Jadi warna biru muda atau waktu Subuh mempunyai rahsia berkaitan dengan penawar/rezeki dan komunikasi. Mereka yang kerap tertinggal waktu Subuhnya ataupun terlewat secara berulang-ulang kali, lama kelamaan akan menghadapi masalah komunikasi dan rezeki.

nak tau sebabnya kenape??sebabnye adalah tenaga alam iaitu biru muda tidak dapat diserap oleh tiroid yang mesti berlaku dalam keadaan roh dan jasad bercantum (keserentakan ruang dan masa) - dalam erti kata lain jaga daripada tidur. Di sini juga dapat kita cungkil akan rahsia diperintahkan solat diawal waktu. Bermulanya saja azan Subuh, tenaga alam pada waktu itu berada pada tahap optimum. Tenaga inilah yang akan diserap oleh tubuh melalui konsep resonan pada waktu rukuk dan sujud. Jadi mereka yang terlewat Subuhnya sebenar sudah mendapat tenaga yang tidak optimum lagi.
 p/s:solat itu adalah lebih baik daripada tidur

Waktu Zuhur
Warna alam seterusnya berubah ke warna hijau (isyraq & dhuha) dan kemudian warna kuning menandakan masuknya waktu Zohor. Spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi perut dan hati yang berkaitan dengan sistem penghadaman....al kisah sape2 yg ade masalah sistem penghadaman ni..mesti ade berkaitan dengan wktu ini..Warna kuning ini mempunyai rahsia yang berkaitan dengan keceriaan. Jadi mereka yang selalu ketinggalan atau terlewat Zuhurnya berulang-ulang kali dalam hidupnya akan menghadapi masalah di perut dan hilang sifat cerianya...
p/s:sape2 yg x nak hilang sifat ceria n happy go lucky ..cepatkan lah solat yer..tapi ingt jgn pulak belum masuk wktu dah solat,..huhu....masuk wktu baru solat..

Waktu Asar
Warna alam akan berubah kepada warna oren, iaitu masuknya waktu Asar di mana spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi prostat, uterus, ovari dan testis yang merangkumi sistem reproduktif. Rahsia warna oren ialah kreativiti. Orang yang kerap tertinggal Asar akan hilang daya kreativitinya dan lebih malang lagi kalau di waktu Asar ni jasad dan roh seseorang ini terpisah. Jangan lupa, tenaga pada waktu Asar amat diperlukan oleh organ-organ reproduktif kita.

p/s: berat masalah apabila berkaitan dengan reproduktif ni..so,fikir2kan kesannyer..


klah..ni je yg aku nak kongsi tntg rahsia solat dan wrne ni..ambil la iktibar dari ni yer..dan ingat sesungguhnya solat itu tiang agama ....fikir2kan dan selamat beramal..teguh hati..teguh jiwa,teguh iman.insyaAllah menjamin kebahagiaan..Assalamualaikum(^_^)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MY SAHABAT

    http://suhailasellaginella.blogspot.com/