Skip to main content

PENADAPAT AKU TENTANG 1 MURID 1 SUKAN 1 MALAYSIA..SETUJU??


ASSALAMUALAIKUM
kmbali aku brsama entry baru..
ptg yg PANAS lagi terik ni..aku nak cerita pasal 1MURID 1 SUKAN 1 MALAYSIA
hahah..mesti ramai budak2 yg bersungut macam ni "ape la bnde alah lari2 ni..adoi,buat tahi mate kat umah lagi baik..hoho..kita juga dapat lihat hari ni berlangsung larian beramai-ramai pagi tadi..wah meriah..aku pun tgk sikit sebnyk kat tv3..huhu

bersemangat..hoho

lari2..huhu
adek2 yg x suke tu.jgn la macam ni...bagi aku la..aktiviti macam ni mmg sgt bagus sebabnya dia dapat membantu semua pelajar lebih bergiat aktif dalam sukan..betul x??
KORG NAK TAHU X SEDIKIT SEBNYAK APE PENDAPAT AKU??huhu..kalau x puas hati..jom komen..haha

MY OPINION

membuat pelajar aktif
  • betul x bila kita bersukan kita akan lebih aktif sebab kita akan keluarkan bnyk peluh dan mmbantu tumbesaran badan ..huhu..macam blajo biologi la plak..tapi ni betul..pernah dgr cerita dulu x yg pasal bnyk pelajar skarang yg OBESITI??ni kes berat ni..korg ingt sng ke nak turunkan badan..so,dgn pendekatan yg dibuat oleh kerajaan ni..dapt lah kurg kn peratus obesiti dalam kalangan pelajar
mengurangkan gejala sosial

  • mungkin ade yg dok mmpertikaikan statement aku ni..macam ckap"eleh,ape kes kurang..xde maknenye la..(smbil buat muka mnyampah)"..huhu..tu semua adalah alasn org yg malas bersukan..cube korg fkir..kalau setiap murid ada satu sukan yg mereka ceburi, dieorg akan lebih tumpuan kepada sukan dan xde la berpeleseran kat shopping2 complex kan..
semua pelajar boleh sertai
  • x paham point aku ni??ni aku nak jelaskan..huhu..korg GEMUK??TERLALU KURUS??(macam iklan la plak..huhu..korg jgn sush hati..sape yg badan besar tu..korg amik la yg padan ngn korg..jgn duk fkir"aku ni badan besar,mana larat nak lari" adoiyai..yg korg g masuk LARI buat ape..g masuk LONTAR PELURU,LEMPAR CAKERA,ANGKAT BERAT..hahha..baru sesuai..yg sikurus pulak..try la LOMPAT JAUH ke..jgn plak korg nak masuk tinju..huhu..dari situ bile korg dapt peroleh satu kejayaan.korg akan jadi minat bersukan..bernas x??
  • p/s: kalau korg rase korg mmpu buat satu2 sukan tu teruskan niat....example la..ko kurus tapi ko tahu diri ko tu TEROR BERTINJU..teruskan je...sbb tu ade peribahase org putih ckp"don't judge the book by its cover"huhu
markah kokurikulum

  • sekarang ni markah KOKURIKULUM penting kalau sape2 nk buat further study..nak masuk u mesti ade kokurikulum ni..hahha..tgk betapa pntingnya..so,melalui aktiviti yg dibuat ni..sangat mudah kita nak dapat markah kan..akademik yg baik mesti disusuli dengan kokurikulum yg baik ..betul x??haha
aku senaraikan tu je pendapat aku..tu pendapat aku...semua org ade pndapat masing2 betul x? ape yg penting
adalah ilmu..huhu..dah bnyk sgt celoteh hari ni...k la ape yg baik tu datang dari Allah S.W.T yg buruk tu dtg dari dri saya sendri...assalamualaikum:-D

Comments

Fyqa said…
untglah murid2 tuh kan

;)
Ku Azhar said…
sokong larian satu malaysia!! hehehe tapi dia dh buat my gurl tido awl mlm nie :D
NSN Exclussive said…
hahha..mmg best..teringat zaman2 sekolah lu..leh lari2..ni skang tggu msuk u boleh la lari2 cam gitu..

ku:amboi..my gurl...hahha

Popular posts from this blog

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du