Wednesday, July 6, 2011

PERHIMPUNAN BERSIH 2.0:LAKUKANLAH DENGAN AMAN


ASSALAMUALAIKUM..
APe khabar semua??harap2 sihat la yer..
aku sebenarnya malas nak buat entry pasal ni..tapi bile makin tersiar...kat berite,kat surat khabar..lagi2 dah nak dekat harinye kan..,aku rase mcm nak bg pndapat aku ...chewah....kihkih..




mesti ade org cakap "ah..ko budak 19 thun..mane tau ape2"..yes..i am just only 19 years old girl but evryone have a right to give opinion..right??..bak kate org... matang bukan melihat pada usia tapi cara berfikir ..huhu

sebelum aku cakap lebih lnjut..aku nak bg tunjuk sikit objektif dan matlamat bersih 2.0..
.
  • BERSIHKAN SENARAI UNDI

  • MENREFORMASI UNDI POS

  • GUNA DAKWAT KEKAL

  • MASA KEMPEN MINIMA 21 HARI

  • AKSES MEDIA YANG BEBAS DAN ADIL

  • KUKUHKAN INSTITUSI AWAM

  • HENTIKAN RASUAH PILIHANRAYA

  • HENTIKAN POLITIK KOTOR


  • ..aku sebenarnya kurang pasti efisien atau tidak perhimpunan ni..bile aku fikir2 balik bnde tu lebih mmbawa keburukan daripada kebaikan..knape perlukan demonstrasi macam tu untk mnyelesaikan sesuatu masalah..??aku rase la kalau nak capai objektif yg kat atas tu..kan lebih elok kita berbincang dgn baik..ini bukanlah cara yang terbaik..

    kadang2 kita kne berfikir dengan lebih terbuka dan..bukan hanya berfikir kepentingan dri sendri..tapi lebih pnting adalah negara...dapt x korg bayangkan bile demonstrasi tu berlaku pelancong2 negara lain takut nak datang negara kita dan merasakan malaysia x aman..??dari situ ekonomi negara pun akan terjejas dan besar kemungkinan pehubungan diplomatik antara negara lain akan terjejas..x pernah anda terfikir..
    klu kite tgk kat dalam negara pun dah nmpk..contohnya PENIAGA....peniaga x dapat mnjalankan perniagaan sperti biase..disitu dah mnutup periuk nasi mereka..dieorg pun ade keluarga yg perlu diutamakan..

    kadang2 aku terfikir gak..macam mane kalau peristiwa 13 MEI terjadi lagi??sebab aku nmpak lebih ramai melayu daripada kaum lain.dekat laman sosial pun ade segelintir rakyat malaysia berperang lidah mmpertahankan hujjah masing sehingga keluar kate2 kesat memaki kaum2 tetentu...tu ikut pada pengamatan secara kasar aku tgk tapi tu semua bakal terjawab pada 9 JULAI ni..


    Setelah berbincang dengan Sultan Mizan,Yang Dipertua Agong semalam,penganjur menerima cadangan YDPA untuk mengadakan perhimpunan berkenaan di stadium...

    'Pergi dengan aman,buat pehimpunan dengan aman dan balik dengan aman'.aku setuju dengan statement ni..semalam aku dengar kat berita perdana mnteri kita berucap pasal ni..kalau betul nak mengadakan perhimpunan ni..biarlah dilakukan dengan aman..so..bila aman.,hati pun tenang kan..x payah nak huru hara kan negara yang aman ni....xkan la kita nak tgk negara kita nanti mncapai tahap negara maju tapi rakyat masih lagi tidak harmoni dan bersatupadu...

    aku tekankan..ni hanya sekadar pendapat..bukan nak mmbela mane2 pihak..sape yg sokong bersih tu..sokonglah...tu adalah hak masing2..terpulang pada individu itu sendri menilainya..k lah..out lu..see in next entry..assalamualaikum..

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    MY SAHABAT

      http://suhailasellaginella.blogspot.com/