Skip to main content

MEROKOK PUN ADA SEBAB KE??APA SEBABNYA??


Assalamualaikum semua…
Sape x sehat??g klinik and makan ubat tau…jgn biar melarat..t susah..k. topik yang aku nak kongsi hari ni aadalah pasal ROKOK..pergh..ni kalau org lelaki tgk mesti sure nk beli rokok kan..haish…

.sape2 yg merokok ni pernah x terfikir yg sebenarnya dieorg dah habiskn beribu2 rggt dalam mase beberape bulan merokok..tu baru beberape bulan..blom beberape tahun..tapi yg peliknya,dieorg ni confirm beli rokok..tapi
terlupa nak beli mancis..betul x??selalu kite dengor ayat cam ni..”WEI,PINJAM MANCIS SEKEJAP,MANCIS XDE AR..”Hahaha..ape kes..dah beli rokok beli la mncis skali..ni tak..nak jugak pnjm org..hoho..tapi aku bukan nak cerita pasal knape die x bli mancis or keburukan merokok..tapi aku nak share SEBAB APE DIORG MEROKOK..
Aku tau sbb merokok bukan maksud aku suke merokok..tapi aku selalu la dgr2 org yg rokok ni ckp2 an..kgkawan aku yg laki2 ni pun aku slalu tnye2..kadg2  tu ade jugk yg 3 suku ni G jwb soaln aku plik2..ikuti bual2 aku ngn si mat suku..
Aku: wei,mat suku..tnye ko sikit boleh tak??
Mat suku:tnye bnyak pun takpe,tapi jgn lebih dari dua tau..(nada retis)
Aku : asal rokok mat??
Mat suku : aku mane tau rokok asal kat mane..ko ni tnye plik la..(x paham soaln)
Aku: slow tul..mksud aku knape ko merokok??adoyai..
Mat suku :la..ko nak join kiteorg merokok ker..ckp la awl2..
Aku :bukan,aku tnye…
Belum smpt aku tnye lagi..mat suku ckp..
Mat suku:ops..aku dah jwab 2 soaln..aku  blah lu..assalamualaikum..
Ggggrrr..sabo btul aku ngn mat suku tu..mals nk gtau nme die..pastu aku pn trus mncari dan mncari insn yg bergelar perokok tgar..dan aku pun brtanye dan bertanye malah aku mndengar dan mndgr..akhir nyer aku dapat 3 sebab yg slalu biase org bergelar prokok ni ckp..jom CHECK IT OUT!!

Nampak lebih macho @cool @hensem
“cool seh merokok..bru jantan…!hhaha”
Tu la ayat yg selalu org cakap..adoiyai..abis kalau korg x merokok..korg pondan @bapok gitu??
Hahha..nmpk lagi macho @hnsem??yeke??please la wei….x manenye nmpk lebih macho..kalu gitu rupenye maka..mmg gitu jela rupenye….owh..kalo ko hisap rokok pastu sengeh kat org lain..nmpk gigi kuning hang tu…macho la tu..hahha..confirm kena reject..
Cool???merokok nmpk cool..nmpk je cool..cube org maki ko..confirm2 korg dah mengamuk bagai an..tapi org yg x merokok lagi COOL..sbb bila org maki die die akn steady dulu,,ckap baik2..tak mngamuk tntu pasal..ni fakta tau..bukan auta..haha.
.
Nak attract perempuan @ lelaki
Point ni aku tujukan pade lelaki dan juga perempuan..sbb aku tgk skang ni perempuan pun ade yg merokok..sush2…yg si perokok perempuan ni nak attract lelaki…wei..korg giler ke hape…
Pelik sgt2..kalau aku ni lelaki pun aku x nak tau..ko fikir ko cntik merokok..smbil keluar kn asap dari hidung..??OMG..wei,secantik2 wanita adalah yg menutp auratnya dan lembut sifatnya..kalu merokok  tu lmbut ke??kalau lmah lembut skalipun..confirm bakal mak mertua korg akn ckp kat ank bujang die cmni”baik la hang jadi perempuan lain..mak x nak cucu mak nnti x cerdik,cacat atau pun bibir hitam”
Yg lelaki pulak..korg nak attract perempuan??sape je perempuan yg suke suami dieorg merokok..maybe ade tapi x bnyk..mmg satu hakikat yg lelaki nak perempuan yg baik dan perempuan baik nak lelaki yg baik..ko try la duduk kat sebelah gurl yg baik,sopan santun..pastu ko kuarkan sebatang rokok..pastu merokok kat sbelah die..x kesah la nak wat asap bulat2 ke xnak..hhaha..sure2 reaksi die akn kipas2kan tgn die..@ hmbuskan nafas slow2 @ batuk2 kecil..yg pling teruk nyer die pandg selek kat ko pastu trus blah..hohoh..kebanyakn gurl2 akan wat cam gitu..so,tu bukan nak attract perempuan..tapi perempuan pn tkut nk dekat..


Cabaran rakan sebaya
Ni aku mmg sgt stuju..suka sgt cabar mncabar ni..ape kes..kalau cabar tntg cabaran teh tarik F&N ke cabaran angkat berat ke..x pe gak la..cabar sape yg boleh rokok lagi banyak dalam mase sejam..ADE KE PATUT.
Pastu yg x merokok ni dah ter addict plak..habislah..fikir2 la..kalau timie2 sekolah korg merokok..sape yg nak bayo duit rokok..parent bg tuk bli buku..sape2 yg x merokok tu..toksah la tercabar sgt ngn budak2 yg merokok tu..sebaliknya korg bersyukur la yg Allah tu x bukak pntu hati korg tuk bnde2 yg merepek tu…
K la..aku dah berjela2 aku cerita..ade yg tido gaknyer bce entry aku..tak pun x tertgk pun akhir kate aku ni..huhuhu..kalau ade silap dan salah harap dimaafkn kerana aku hanye manusia biase..k.assalamualaikum..
p/s: tak merokok lagi cool..:-D
p/s:merokok  bahayekan kesihatan..

Comments

Betul tu..lelaki ni suka sangat hisap rokok bila tanya kenapa diorang hisap rokok diorang buat tak tahu saja atau buat bodoh dan melarikan diri..macho,cool yalah tu..minta simpang malaikat 44 harap jodoh atau bakal suami yang tidak merokok..kalau tiada lelaki yang tidak merokok dalam dunia ni yang banyak hanya merokok lebih baik jadi andartu atau andalusia takkan nak pilih lelaki yang merokok

Popular posts from this blog

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du