Skip to main content

CAKAP BANYAK TAPI....................

ASSALAMUALAIKUM SEMUA!!!
FINALLY ,AKU DAPT UPDATE blog aku ni..hahah..sebb ape aku x update..ade la sebb2 tertentu..huhuh
back to title..aku nak cerita pasal 3 perangai manusia yg kadang2 kita akan nmpak pada beberapa individu...



aku x khususkn pada individu tertntu..tapi kalau ade sesape terase..saya mintak maaf..x terniat pun..huhu..
jom bace:

cakap banyak tapi buat tak nak

  • org macam ni mmg selalu boleh jumpa..idea mmg bernas..melimpah ruah idea dia..bak kate org idea superb duperb la..tapi satu yg x BOLEH BLA..CAKAP LEBIH..buatnye tidak...reason org macam ni x nak buat adalah  "eh,aku dah bg idea ko pndai2 lah handle..x kan la aku nak buat gak??"
  • maybelah ko dah bg idea ko yg bombastik tu..tapi ko nak suruh org lain yg buat..??kan ke lebih baik kalau anda sendri yg buat sebb tu idea anda ..betul x??atleast kalau nak sruh org sekalipun..ko pun kena la involve sekali..
cakap banyak tapi buat tak betul
  • org ni lain plak ceritanya..idea mmg gempak...hu ha..semacam an...die punya imaginasi ni..mengalahkan kutub utara..erk gitu??hahha..tapi  bile tang praktikalnya..hmmm tunggang langgang..cakp penuh beria.."aku sure aku boleh buat gune idea aku ni" wah ayat..mmg power..
  • tapi tulah..kekadang org cakap biarlah ayat tu simple2 je tapi project gempak baru best an..ni lain plak ..huhu..macam2 kan manusia ni..
cakap banyak tapi zero
  • ni mmg la yg paling x bagus la..huhu..cakap bnyk huha sane sini..ibarat ayam bertelur riuh sekampung..betul ke peribahase aku tu erka..huhu cakap dgn org itu ini...tapi idea dah la hampeh..x bernas langsung..tapi kecoh cam idea tip top..cam hotel 5 bintang..tu maybe stiap org ade keupayaan sendri untuk berfikir kan..tapi org kategori ni dah la xde idea then suh buat keje pun x boleh..adoi..makin menghuruharakan suasana adalah la..@ dalam kate lain = zero
hmm.tu la antara ciri2 manusia yg ade kat bumi Allah..tapi satu je yg aku nak ckp.aku bukan nak kondem sesape..tapi ni mmg lumrah..mmg ade manusia macam tu...aku pun MUNGKIN termasuk dalam salah satu kategori tu..mane tau kan..huhu..tapi bila kita dah tahu ade ciri2 tu dalam dri kita..ubah la kepade yg lebih baik 
kan..itu kan bagus..turn over into a new leaf..
k la..sampai sini je kalau ade silap kate dan tulisan aku nak mintak maaf dan haraplah dimaafkan..assalamualaikum..^_^

P/S:

Click here to get 1 Million Guaranteed Real Visitors, FREE!

Comments

Diana @ BKKC said…
sis pilih diam jelah....Zip mulut..bebel pakai jari jelah

Popular posts from this blog

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du