Skip to main content

VIDEO LAGU UNTUK IBU


salam....entry kali ni aku nak cerita tentang ibu..

ibu@emak@umi@mama...
mcm2 kite ungkapkan untk mggmbrkan insan yg brname ibu...

kite tau x pngorbanan seorg ibu mcm mane???
bnyak bnde yg die korban...
ayah??
ayah pun brkorban tuk kite..tp ibu lbih rela mngorbankan mase tuk kite...
ksedihan ibu tak die lihatkan pade anak2nye...
sape2 yg blajar jauh msti tau cmne rsenye..
ade ke ibu kite dtg dgan muke yg bnyk masalah???X..
ade ke ibu kite telefon kite dgan menangis ter esak2...??..X
ibu datang dgan harapan anaknye akan trus maju untuk brusahe..dikala anak itu hmpir putus asa...
ibu datg dgan senyuman,..dgan harapan anak itu akan gmbira tanpe mngetahui rase hati yg dismbunyikan..
ibu datag dgan wjah yang brchye...dgn nasihat yg begitu smpurne..
"anak...blajar btul2.."
"mak nak sngat tgk awak brjaye.."
"tkpe sush dahulu seng kmudian.."
bile kite habis blajr..
kite blik rumah..
bru kite tau ..
susah nyer ibu..mncari rezeki tuk kite..
berkebun..
masalah laen..
dulu..kite ingat ibu snag duk kat umah..
rupenyer..
ibu susah pyah tuk kite....
cube kite tgk muke ibu kite time tido...
nmpk wajah kepenatan ...
saat tu...
bru kite trfikir..
asal aku x blajr btul2..
asal aku asyik main2 je..
sume tu..tr imbau dalam fikiran....
whai shbat2
ingatlah...
sesungguhnye syurga itu,dbawah tpak kaki seorg ibu,..
syg lah die slagi ibu msih brsame dgan kite...
jgn lah sia2kan ibu...
kat sini aku ade satu video lagu yg sgt aku suke dan hati aku sayu giler dgr lagu ni..so aku nak share kat korg..



hayatilah..lagu ni yer..assalamualaikum,..(^_^)

Comments

Popular posts from this blog

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du