Saturday, July 16, 2011

TIGA CIRI LELAKI YANG DI SUKAI WANITA??

ASSALAMUALAIKUM....
hari ni baru nak buat entry..huhu..sabo jela erk..
nak tau x??tadi aku g pesta durian kat segamat..nak tgk x gmbar2 aku..nanti la erk..aku nak wat entry lain jap..
entry ape???

pasal ni la..tiga ciri lelaki yang di sukai wanita...baetul ke??
hahah..bagi sesetengah wanita jela..kadang2 ade jugak yg x suka type lelaki cam ni..so..harap memahami la yer..huhu

lelaki yang taat pada 4 golongan



  • ok..kalau cerita pasal taat ni..mmg satu skop yg sgt luas....so, saya bahagikan kepada 4 golongan
-taat kepada Allah S.W.T: kita adalah hambanya..perempuan selalu mencari seseorg yg taat kepada Allah..sebabnya apabila seseorg lelaki taat perinth Allah..insyaAllah dia tidak akan mnduakan wanita..
-taat kepada Rasulullah S.A.W

-taat kepada ibu bapa: bila cakap tntg ibubapa..semua org ada ibu bapa....aku pun ade mak ayah..dan kadang2 aku pun ade mmbnth kate2 mak ayah aku..so,sebagai seorg perempuan..kiteorg selalu ingin lelaki yg taat kepada ibu bapa supaya lelaki tu dapat mndidik insan2 hawa ini...(^_^)
-taat kepada masyarakat: sekarang ni,kita selalu tgk remaje2 cam aku  la ni..(tapi bukan aku)..mnjadi satu kutukan masyarakat sebabnya "kurang ajar"..ops,tapi bukan semua...si perempuan ni selalu tertarik dgn lelaki yg sabar mnghadapi kerenah masyarakat..dan keluar drpd status kurang ajar tu..

lelaki yang suka akan kanak-kanak



  • jeng3..huhu..kanak2??? "iskh,leceh la budak2 ni" ramai budak lelaki ckp cam tu..huhu..tapi actually perempuan suka lelaki yg suka bergurau senda dengan budak2...sweet sgt..huhu..nmpk sgt comel..lebih plak aku ni erk..
  • pendapat aku sebagai seorg perempuan la..lelaki yg suka kanak2 ni lebih ke arah mnjadi seorg ayah yg baik..tapi aku x la ckap lelaki yg x suka kanak2 ni bukan bakal ayah yg baik...ada je yg sebelum kahwin x suke budak2 tapi bila dah kahwin sayang giler kat anak dieorg..
  • nak tahu x hari tu..aku pergi la kat hari sukan sekolah adik aku..aku bila tang sukan2 ni mmg semangat sikit..huhu..then aku ternmpak la seorg mamat ni a.k.a kawan lame aku..tapi x rapat la..pandang la die..huhu..sekejap jela..aku suka tgk dia pandang budak2 yg tgh lari kat padang tu..susah aku nk terangkan..tapi kita boleh nmpak bila seseorg tu pndg dgn penuh kasih syg right??tu la yg aku nmpk bila die tgk budak2 kecik tu bertanding kat padang..jgn fikir bukan2..yg aku tgk tu..bukan pakwe aku..huhu
conclusion:dari  situ kita dapat lihat sifat kasih sayang seseorg lelaki terserlah..kalau dia sayang kan kanak2..maknanya dia pun akan sayangkan kita jugak..huhu

lelaki yang berkerjaya
  • sape yg nak lelaki xde kerja???ce cite sikit kat aku..mostly perempuan akan suka lelaki yg ade kerja,ada duit..betul x???but bukan kiteorg perempuan ni MATA DUITAN..cuma sebagai satu kepentingan sesebuah keluarga..dalam dunia ni ade ke bnde yg x guna duit..yes keikhlasan mmg x guna duit..tapi kebendaan atau kate2 lainnye..makan kita minum kita...boleh ke guna DAUN PISANG????x kan..so, dari situ..perempuan lebih prefer lelaki yg berkerjaya...huhuhu..
so,ape pulak pendapat lelaki pasal ni erk???TAPI aku nak tekankan sekali lagi..BUKAN semua perempuan suka ciri2 lelaki yg aku tulis kat atas ni..so, terpulang la pada sape untuk menilai..k..tu je entry aku..assalamualaikum..(^___^)


2 comments:

nelly said...

sangat setuju !

nur farina said...

sue aq setuju sgt!!lagi2 kat kanak2..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MY SAHABAT

    http://suhailasellaginella.blogspot.com/