Skip to main content

P.RAMLEE SENIMAN AGUNG SEPANJANG ZAMAN

ASSALAMUALAIKUM..
apa khabar semua...sihat x?????
entry hari ni nak cerita pasal ape???
hah...P.RAMLEE...
29 mei lalu genap 38 tahun pemergian Allahyarham Tan Sri P.Ramlee..
namenya terus mekar setelah 4 dekad beliau mninggal dunia iaitu pada 29 mei 1973..







kalau kita imbas blik semua cerita dan lagu2 yang beliau buat ...msti kita akan ingat lagu2 beliau an...
saya pun kalau tengok cerita macam labu labi,masam-masam manis dan banyak lagi la..msti gelak sakan..

hhaaha..tu yang time kelakar..time sedeh plak..mmg bnjir la..(x la bnjir)haha...berlinang air mata je la...
kalau nak tau dulu ayah saya banyak beli cd2 P.Ramlee....hahha

KALAU NAK TAHU..karya P.Ramlee ni bukan setakat kat malaysia jer,,tapi melangkaui sempadan seperti singapura,indonesia,brunei dan selatan thailand,...dahsyat an????

bila kita tgk kat tv..mane2 la..confirm ade cerita-cerite P.Ramlee an??
tapi ada jugk suara-suara sumbang yang kate"asyik2 ulang..bosan la"...
aigoo...nape la macam tu...bagi saya la..cerita tu semua lebih kepada unsur nasihat dan setakat ni masih tergelak sakan walaupun dah tgk bnyak-banyak kali..

antara filem arahan dan lakonan P.Ramlee:
-bujang lapok
-pendekar bujang lapok
-labu labi
-nasib labu labi
-nasib do re mi
-do re mi
-anak bapak
-masam masam manis
-keluarga 69
-laksamana do re mi
-semerah padi
-ahmad albab
-antara dua darjat
-ibu mertuaku.
-nujum pak belalang

k la..sampai sini  je coretan seribu erti...saya pun nak layan my twitter gak....follow me kat twitter plak ea..haha
k assalamualaikum...

Comments

Popular posts from this blog

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du