Skip to main content

CIRI-CIRI LELAKI YANG MENJADI IDAMAN WANITA..

assalamualaikum semua..kih2...malam2 buat entry erk...x kesah la an..

sihat tak semua...kalo x sihat..jgn lupe makan ubat...(ayat same jer)^^

hmmm..korg msti x sabar2 nak bace entry ni...for sure lelaki terhangat dipasaran tertanye2 ape erk yg perempuan tgk kat llaki...
sebelum tu..actually saya buat entry saya sebab teringatkan sorg kawan saya yg saya namakan sebagai cik kepot..hahha..dok cerita pasal lelaki idaman..so,saya nak share khas tuk die..hahha..mana tahu..ciri2 ni ada pada seseorg ..



back to title, ciri-ciri yg ada disenaraikan oleh saya ni berdasarkan pengalaman orang lain,pemerhatian saya juga melalui bacaan saya..

biasala..name pun perempuan..ada terletak ciri2 yg mesti ada pada seorg lelaki yg bakal bergelar suami nak tahu..jom bace..

lelaki yang bertaqwa
-kelebihan org bertaqwa
  • tidak mnsia-siakan pasangannya
  • membimbing pasangannya
  • berkelakuan baik terhadap ahli keluarga dan pasangannya
  • tenang dalam mnghadapi masalah
p/s: sapa wanita yang sggup didera setiap hari kan??so,apabila wanita mncari lelaki yg bertaqwa bermakna die ingin mncari org yg boleh mnjage dirinya dengan sempurna dan mndidik mnjadi pasangan yg solehah..

menjaga solat
-semua umat islam mesti tahu ka...solat tu tiang agama..ibarat rumah tnpa tiang,maka runtuh la..
same juga seperti lelaki..lelaki yang mnjaga solatnya adalah lelaki yang sentiasa taat dan setia kepada Allah S.W.T..saya pernah dgr satu ayat yg mngatakan kalau seseorang tu setia kepada Allah,maka dia juga akan setia kepada pasangannya.

Bijaksana
-kita sedia maklum yg IQ manusia adalah berlainan,bijaksana dalam konteks ni bukan bermaksud "aku dapat 4 flat so aku adalah jejaka idaman semua wanita"statement tuTAK BETUL SAMA SEKALI..
-Mungkin tu adalah satu pakej tapi bijaksan disini adalah tingkah laku yg sopan dan mnghormati orang lain
-saya bagi contohlah, si lelaki ni perlu mngutamakn ibunya sebelum pasangannya seprti yg disyariatkan oleh islam..

Penyayang
-ala biasa la ni kan..sape yg nak ada suami yg kaki pukul..ade yg nak ker???kalau ade tu..ke jumpe pakar sakit jiwe tu..hahha..

Memahami
-hhaha..salah faham???punca semua pasangan bergaduh...btul x??saya tgk ada la segelintir daripada kawan2 saya yg boyfren die KUAT JELEZ...please wei,yg awak nak jeles x pasal2 tu ape kehe nyer an..???
saye nk citer satu kisah..adik saye yg cerite tntg seorg kawan die ni...

boyfren die ni mmg la kuat cemburu..boleh lelaki tu kate pada kawan adik saya ni ape"awak x leh kuar dari kelas tau,g tandas pun x boleh,saya jeles"..
LELAKI ITU SANGAT KEJAM!!
korg byangkan klau dak pempuan tu dah tersgt2 la xtahan nak ke tndas..tapi tibe2 teringat pesanan SENGAL DAN POYO dak lelaki tu...ade yg sume terlepas kat situ gak..hahha..sape yg malu..??jawab sndiri la yer..
P/S: so LELAKI yg kat luar tu..cube la fhm and jgn jeles x tntu pasal..perempuan x suke...hahh

menjadi penawar
 - Iaitu yang rajin dan pandai memberikan kata-kata keramat untuk jadi penawar hati kami; walaupun kurang rupa; tidak mengapa, yang penting kaum perempuan ni sentiasa menghadapi kemungkinan untuk ditimpa sakit dari sakit mata sampai sakit jiwa raga jadi, hatinya amat perlu dijaga; dan hanya kata-kata manis lagi betul susunan nahunya yang datang dari mulut lelaki akan menjadi penawar segala bisa.
hahha..camne dgn ciri-ciri diatas??? same x dengan pilihan wanita @muslimah di luar sana..??
kat atas tu adalah sebahagian dan saya rasa penting dalam cari pasangan..saya buat entry ni bukan nak menggatal tapi sekadar memberi sedikit input untuk Kaum Hawa memilih pasangan yg baik..bak kata lagu nasyid kat bawah ni..

"cari cari carilah..
pasangan hidup betul-betul oh kawan..
bahagia bersemi ..
rumahtangga akan harmoni"

chewah..pagi2 saya mnyanyi plak yer..k lah sampai sini je entry saya..yang baik tu dtg daripada Allah..yg buruk tu datang dari dri saya sendri..assalamualaikum..

P/S; wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik
p/s: setiap individu diberi kebebasan untuk memilih..
P/S: jodoh itu ketentuan Allah.. kita hanya mmpu merancang,selebihnya Allah yg menetukan..
p/s: farina..harap awak suka entry ni (^_^)

Comments

Popular posts from this blog

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du