Sunday, June 26, 2011

HATI SI OKU-Mereka masih ada perasaan

assalamualaikum..apa khabar semua???saya harap korg gembira...hari ni saya nak cerita tentang sebuah kehidupan..
kadang2 kita tidak bersyukur dengan apa yang kita perolehi dalam hidup dan memperlekeh khidupan mskin org lain..kenape jadi begini??mane hilangnye sifat smpati yg ada pada diri kita??/

OKU...sapa mereka??mereka adalah org yg sgt istimewa walaupun dilahirkan tidak sempurna...kita sepatutnya simpati kepada mereka..

MASIH MAMPU TERSENYUM DAN MAHU KE SEKOLAH


DIA BOLEH MENGGUNAKAN KAKINYA UNTUK BERGENDANG

MAMPU MNUNJUKKAN BAKATNYA

BERUSAHA MENCIPTA KEJAYAAN..


tapi apa yg saya dapat lihat anak2 melayu khasnya mngejek mereka..melemparkan kata2 kesat..cetek sgt pmikran mereka..org cacat xde hati ke???mereka juga sama macam kita...naluri mereka menginginkan hidup yg smpurna..tapi kuasa Allah S.W.T sape yg mmpu mnghalang..

kadang2..saya terfikir..knape anak2 bangsa kita suka mngejek golongn kurg upaya ini....bayangkan kalau keluarga kita ada yg begitu..macam mane perasaan kita..sedih kan..

biasa la manusia..semestinya diberi ujian..kdg2 kita alpa dgn nikmat shgga begitu kecewa dgn ujian yg diberi..namun ujian untuk org kurg upaya ini begitu bsar..tapi mereka mampu mnempuh dgn sabar dan tenang..

saya nak kongsi satu lagu yg saya rasa sgt mnyentuh jiwa dan dari lagu ni dapat mnggmbrkan hati seorg individu yg kurg upaya..




Senyumku tak seghairah,
Gerak gaya tidak selincah,
Mataku tak seayu,
Kicau burung pun tak semerdu.

Namun ku punya hati,
Juga gayaku perasaan,
Hidupku yang sebegini,
Kadar waktu diizin Tuhan.

Tidakku minta,
Lahir ke dunia,
Tidakku duga,
Cacat begini,
Bukanku pinta,
Kasih dan saying,
Bukan ku rayu bantu simpati.

Maafkan wahai teman,
Kumenumpang di sudut dunia,
Mencari ketenangan,
Sampai masa ku pergi jua

Lirik Namun Ku Punya Hati - Revolvers




cuba kita hayati lirik lagu ini...sugguh syahdu..saya amat berharap apabila sesipa baca entry saya ini..mereka akan sedar bahawa mereka yg kurg upay ini ada hati,perasaan dan jiwa yg memerlukan seseorg dismpingnya..mereka juga boleh berjaya malah lebih berjaya daripada org yg sempurna..

p/s:ingatlah,Allah mnguji kita untuk melihat kesetiaan kita kepada-Nya
p/s:jgn mmndang rendah kepada org kurg upaya kerana mereka juga adalah sama disisi Allah
assalamualaikum..

3 comments:

Mohd Sukur Ibrahim said...

gambar saya takde pun?..=p

Ku Azhar said...

sedihnye :( tp nice post :D..
klau ad lawatan p umah2 cmtu,gitau k :D

suhailaselaginella said...

mohd sukur:ala..jgn ckp gitu...:(

ku azhar:huhu..thanx..insyallah kalau ade.sya beritahu.:-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MY SAHABAT

    http://suhailasellaginella.blogspot.com/