Skip to main content

AYAM bolEH tERBAnG??? peLIK BIN AjAIB..

assalamualaikum>>>>>  kalau x jawab dosa..kalau jawab saaaayaaang....hhaha..
sihat x korang??? kalau yang x sihat tu makan la ubat ea,,..jangan sampai melarat..

hhaha..entry kali ini diberi tajuk seperti yang diatas la ea..hahha..
korang pelik x????
selalunya burung yang boleh terbang...ini ayam???
nak tau x sebab ape saya cerita pasal ni...
al kisah nya..setelah 19 thun aku berada kat dunia ni,...tiba-tiba..suatu hari,sedang saya menunggang motosikal..
saya ternampak la..seekor ayam yang terbang...wah!!! takjub giler saya tengok...ayam tu terbang jauh giler..macam burung.....
saya pun ape lagi..sampai je rumah beria-ia la cerita ngan mak..."mak2.. akak tadi nampak ayam terbang ...giler ar...ayam ape tu erk???"

rupa-rupanya...mak aku cakap ayam yang boleh terbang tu ayam hutan..

CANTIK KAN BULU AYAM NI????




kat atas tu antara ayam hutan yang ada kat dunia ni..tadi pun saya ada nampak ayam hutan terbang time saya anta mak saya pergi klinik..hahaha..best seh tengok...
al maklum lah..konon org bndr..tu yg x tau ayam hutan boleh terbang..iskh3..nasib knal rupe ayam macam mana..hahha
mak saya cakap ayam hutan ni susah nak tangkap sebabnya die boleh terbang..
lagi satu warna ayam hutan cantik..especially kalau ayam jantan,,,hahha..nak attract ayam hutan betina la tu,,,iskh3..

kalau nak tahu jugak..ayam kampung pun sbenarnya boleh terbang jugak..tapi certain2 waktu la..bak kata saya..ikut mood die la..hahha
k la..stakat ni saya citer pasal ayam hutan..t kalo ade binatang yg plik2 ag saya jumpa..saya cerita yer..k..santai2 sudah..assalamualaikum..(^_^)

TGK AYAM NI..HAHAH..DAH ATAS POKOK DAH..

HHHA..SEDAPNYER..AYAM HUTAN NI..TAPI SAYA X PERNAH RY AG..

Comments

nur said…
wei..aku pun pernah tgk wei...hahah

Popular posts from this blog

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du