Thursday, June 2, 2011

AYAM bolEH tERBAnG??? peLIK BIN AjAIB..

assalamualaikum>>>>>  kalau x jawab dosa..kalau jawab saaaayaaang....hhaha..
sihat x korang??? kalau yang x sihat tu makan la ubat ea,,..jangan sampai melarat..

hhaha..entry kali ini diberi tajuk seperti yang diatas la ea..hahha..
korang pelik x????
selalunya burung yang boleh terbang...ini ayam???
nak tau x sebab ape saya cerita pasal ni...
al kisah nya..setelah 19 thun aku berada kat dunia ni,...tiba-tiba..suatu hari,sedang saya menunggang motosikal..
saya ternampak la..seekor ayam yang terbang...wah!!! takjub giler saya tengok...ayam tu terbang jauh giler..macam burung.....
saya pun ape lagi..sampai je rumah beria-ia la cerita ngan mak..."mak2.. akak tadi nampak ayam terbang ...giler ar...ayam ape tu erk???"

rupa-rupanya...mak aku cakap ayam yang boleh terbang tu ayam hutan..

CANTIK KAN BULU AYAM NI????




kat atas tu antara ayam hutan yang ada kat dunia ni..tadi pun saya ada nampak ayam hutan terbang time saya anta mak saya pergi klinik..hahaha..best seh tengok...
al maklum lah..konon org bndr..tu yg x tau ayam hutan boleh terbang..iskh3..nasib knal rupe ayam macam mana..hahha
mak saya cakap ayam hutan ni susah nak tangkap sebabnya die boleh terbang..
lagi satu warna ayam hutan cantik..especially kalau ayam jantan,,,hahha..nak attract ayam hutan betina la tu,,,iskh3..

kalau nak tahu jugak..ayam kampung pun sbenarnya boleh terbang jugak..tapi certain2 waktu la..bak kata saya..ikut mood die la..hahha
k la..stakat ni saya citer pasal ayam hutan..t kalo ade binatang yg plik2 ag saya jumpa..saya cerita yer..k..santai2 sudah..assalamualaikum..(^_^)

TGK AYAM NI..HAHAH..DAH ATAS POKOK DAH..

HHHA..SEDAPNYER..AYAM HUTAN NI..TAPI SAYA X PERNAH RY AG..

1 comment:

nur said...

wei..aku pun pernah tgk wei...hahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MY SAHABAT

    http://suhailasellaginella.blogspot.com/