Thursday, June 30, 2011

KENAPA MALAS NAK MASAK?? =.=

ASSALAMUALAIKUM...
Entry kali ni aku nak luahkan isihati aku kat seorg budak perempuan ni...aku geram sgt ngn si budak ni,....asal la mlas sangat..korg tahu die malas ape...MALAS MASAK..wei, sush la camni kalau nk kawen an...

aku pun xtau la asal la dia tu malas giler nak masak..pergh kalau MOOD DIE baik..masakan mmg thumbs up la..tapi tang yg malas tu..HADOI!!!..sakit hati la mak bapak die..
puih!!!cam ni ke nak jadi ISTERI ngn IBU MITHALI..!!!

geram la wei..dah ko tahu xde sape yg nak masak kat umah..pndai2 la fkir..MASAK LA..!!!!..DUK NGADAP   LAPPY KO JE BUAT APE!!

korg nak tahu x SAPE DAK PEREMPUAN TU??NI GAMBAR DIE..


BUDAK YG PKAI TUDUNG HITAM TUH..


korang nmpak x budak perempuan dalam gmbar tu....tu la yg malas masak tu..aigooo
sape kenal????nak tahu name die suhaila a.k.a PEMILIK BLOG NI..hahah...
aku la yg tgh tulis ni...huhu..saje bg gempak sikit..chewah..aku pun sedang risau ..asal la malas nak masak..
nape erk..

kalau kemas2 kat rumah tu..serah kat aku..mmg cepat aku buat..(termasuk bakul angkat sndri pulok)hahha
tapi..aku bukan saje2 malas masak..salah satu sbbnyer..terlampau bnyk sayur and bahan masakan...sampai aku sndri x tahu nak masak lauk ape..sengal erk aku..

korg bygkan la..ikan ade,ayam ade, sayur ade...wei der..bile dah jadi macam tu..aku terus jadi BLUR..then KEMALASAN datang mengganggu..hahhhah..

lagi satu time xde bnde yg nak dimasak..hadoi satu hal...malas nak g KEDAI..kedai bukan jauh..tapi kalau dah ngadap lappy kesayangan aku ni...hmmmm..satu ape pun x jadi..

HARI NI KES PARAH..aku rase macam nak pengsan bile mak aku start cakap
"ela,t ko masak la lauk cmpur2 ea..ade sotong,udang tu..sayur2 tu..campur sekali.."..kepale aku mula pening

TIBA-TIBA..
ayah aku plak ckap ngn aku.."ela, t masak sayur2 campur2 tu semua..IKAN tu MASAK ASAM PEDAS."
ADUH...aku rase macam jatuh dari langit ke tujuh..tergolek2 ..huhu..tambah lagi satu DISH..

nak wat macam mane....dah mmg kena buat sebab takde sape yg masak kat umah..tapi ade jugak faedahnye..
hahha..aku dapat tgkatkan SKILL MEMASAK aku..huhuhu..betul tak..
kepade sape2 yg bace dan kemungkinan adalah prince charming aku hahha....aku tgh try sedaya upaya untk blajar masak..kahkahka..

k la..aku nak selesaikan misi aku ni..iaitu MEMASAK..doakan lah sedap yer..k bye..assalamualaikum..(^_^)

3 comments:

teciq said...

ahaha..budak ini rupanya yg malas.
babab je..huhu

nur said...

hahahha....gitu rupenye..

Ku Azhar said...

ish3.......kene tangkap bwk p kedai mamak nie suruh masak bnyk2 br dia tau :D hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MY SAHABAT

    http://suhailasellaginella.blogspot.com/