Skip to main content

GIRLS TAK BOLEH KAHWIN ..BILA....

ASSALAMUALAIKUM kawan2...
x jawab dosa..kalau jawab sayanggggggg...(^_^)

korg sihat x..kalo x sihat g check dr. tau..jgn biar melarat...sape yg sush..awak jugak..hahha


sape nampak gambar kat atas tuh...kalo x nmpak susah2..hahha..

actually aku nak cerite pasal kahwin-kahwin oh kahwin..hahha..iskh suhaila ni bru 19 tahun dah cerita soal kahwin..huhu x pe la an sekali sekala..


mesti korg pelik an asal la aku cakap girl x leh kahwin..mesti org kate aku GILA.. nabi x ngaku umat an kalau x kahwin..btul33..hahha

tengahari tadi aku tgk la satu cerita ni tentang org KAHWIN MUDA ni..ala kat tv3 tu..fahrin ahmad and syarifah amani yg berlakon..

ramai org kate BAGUS kahwin muda..DAPAT ELAK MAKSIAT..t tua anak dah besar..haha
btul tu semua..aku mmg TAK NAFIKAN..

tapi yg tak bestnyer..melalui cerita tadi la..perempuan tu dah la mude..and TAK RETI MASAK..TAK RETI KEMAS..macam2 lagi la...aduh..asal la nak kahwin mude kak oi..kalau goreng telur pun x pandai..mengapakah anda ingin kahwin muda??

iskh3...aku tgk skarang ni dah jadi trend org kahwin mude...kat kmpung aku tu ramai yg baye2 aku kahwin mude..kalau yg bahagia tu..aku x kesah la..tapi yg bercerai-berai tu..(ditujukan untk pasangan seantero dunia.)..x nak la macam tu an..

CEMBURU?? sape kate aku cemburu dieorang kahwin mude...TIDAK SAMA SEKALI.. sbb aku tahu aku belum cukup kriteria nak jadi isteri solehah..(chewah)..haha...

korg nak ke..korg kahwin..ajak suami makan kat kedai??sekali sekala bolehla..kalau setiap hari..ai..suami ko mesti HANGIN AN??habis kalo ko dah ade ANAK ..nak ajak anak pergi kedai gak ker..TU BLUM kerenah mak mertua lagi..huhu
* cube ko g tanye PAKWE ko.."awak2..t kalau kita kahwin,kita makn kat kedai jela..saye x pandai masak.."alamatnyer tang tu gak la ko kne tggl(bg pkwe2 yg buaye darat la)^^.

bg kaum2 hawa ni..aku tau skang ni zaman dah maju ..manusia dah berubah..tapi x semestinyer korg x leh wat keje umah an..x kesian ke kat BAKAL SUAMI ANDA??..(PERINGATAN TUK AKU JGK)..HAHa

so conclusion kat sini ..GIRLS TAK BOLEH KAHWIN BILA(peringatan untk semue kaum hawa trmasuk aku)

tak reti memasak
p/s:so,sape2 yg cuti macam aku ni pergi2 la kat dapur suh mak ajo masak)..x kan la ko nak suh mak mertua ajor plak an..huhu

tak reti kemas rumah
p/s: sape yg sedar dri x reti kemas macam aku ni..cepat2 la blajar yer..care kemas bilik..sapu2..penting tu..

tu je la due perkare yg aku boleh tulis...lain2 tu...anda fikirla sendiri..ni dituju KEPADE diriku ini dan juga kaum hawa yg lain..hhaha..pape jela aku ni erk..


sape suke bace ni..haha..

k la korg kat sini je la story aku..ape yg baik jadikan tauladan ..ape yg buruk jadikan sempadan...
semua yg baik tu datang daripada Allah,yg buruk tu datang dari dri saya sendri..

P/S: jodoh pertemuan di tagn Allah s.w.t..x kire lmbt atau cepat
p/s: dont judge the book by its cover..x paham??? jgn tgk luaran seseorg tu je tapi tgk hati die jugak..
P/S: bercinta ade batasan..dan janganlah melanggar batasan tersebut(^_^)
 assalamualaikum



Comments

teciq said…
hahaha
aku tgk, aku tgk!
dalil cinta~
soploh kali aku tengok.hihih ^^
NSN Exclussive said…
hahha..dalil cinta..aku lupe plak tjuk die..huhu..ko dah boleh goreng ikan x??haha

Popular posts from this blog

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du