Skip to main content

VIDEO SYAITAN GEMUK DAN SYAITAN KURUS:MAKANAN SYAITAN


ASSALAMUALAIKUM SEMUA...
SALAM RAMADHAN SALAM JUMAAT..
setelah asyik dengan join GA..su nak la wat entry..entry ni su nak kongsi kepade semua yg mmbaca..kalau boleh sebagai tauladan kita..jom kita tengok dulu video dibawah:





dah tengok video kat atas??ada x gambaran apa yg saya nak bagitahu korg semua..ni bukan kes saye suruh makan ea..skang ni bulan puasa..ingat tu..actually,nak la share something iaitu adab ketika makan..
seperti yg kita tgk dalam video tu..ada dua keluarga tapi berlainan cara di tempat makn..

situasi pertama
  • makan mengikut sunnah Rasulullah S.A.W iaitu memulakan makan dengan bacaan bismillah dan menggunakan tangan kanan ketika makan..
  • adab makan yang baik dan perlu dicontohi
situasi kedua
  • makan tanpa memulakan dengan bacaan bismillah
  • tidak boleh dicontohi
bila kita tgk video tu kan kita nmpak gambaran syaitan gemuk dan syaitan kurus..wah2 dah macam kartun majalah ASUH kan..situasi pertama syaitan tu kurus sebab dia tak dapat menghampiri keluarga tadi..sebab ape??sebab keluarga situasi pertama baca bismillah terlebih dahulu sebelum makan..

situasi kedua..syaitan tu gemukkan??siap duduk lagi dgn keluarga tu..sebab apa??sebab keluarga tu x mmbaca bisimillah dan syaitan mudah mnghampiri keluarga tu dan makn minum dengan mereka sekali..

nampak tak kelebihan membaca bismillah??bismillah mampu menghalang syaitan daripada mnghampiri kita..so,kesimpulannya,bacala bismillah sebelum memulakan sesuatu bukan time makan jer..bila nak bekerja baca bismillah nak on lappy pun kena baca bismillah..k la smpai sini saja ..harap2 dapat la sdikit ilmu drpad entri ni..assalamualaikum..

NAK BACA CERITA SYAITAN GEMUK DAN SYAITAN KURUS??



Click here to get 1 Million Guaranteed Real Visitors, FREE!

Comments

Popular posts from this blog

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du