Friday, August 12, 2011

VIDEO SYAITAN GEMUK DAN SYAITAN KURUS:MAKANAN SYAITAN


ASSALAMUALAIKUM SEMUA...
SALAM RAMADHAN SALAM JUMAAT..
setelah asyik dengan join GA..su nak la wat entry..entry ni su nak kongsi kepade semua yg mmbaca..kalau boleh sebagai tauladan kita..jom kita tengok dulu video dibawah:





dah tengok video kat atas??ada x gambaran apa yg saya nak bagitahu korg semua..ni bukan kes saye suruh makan ea..skang ni bulan puasa..ingat tu..actually,nak la share something iaitu adab ketika makan..
seperti yg kita tgk dalam video tu..ada dua keluarga tapi berlainan cara di tempat makn..

situasi pertama
  • makan mengikut sunnah Rasulullah S.A.W iaitu memulakan makan dengan bacaan bismillah dan menggunakan tangan kanan ketika makan..
  • adab makan yang baik dan perlu dicontohi
situasi kedua
  • makan tanpa memulakan dengan bacaan bismillah
  • tidak boleh dicontohi
bila kita tgk video tu kan kita nmpak gambaran syaitan gemuk dan syaitan kurus..wah2 dah macam kartun majalah ASUH kan..situasi pertama syaitan tu kurus sebab dia tak dapat menghampiri keluarga tadi..sebab ape??sebab keluarga situasi pertama baca bismillah terlebih dahulu sebelum makan..

situasi kedua..syaitan tu gemukkan??siap duduk lagi dgn keluarga tu..sebab apa??sebab keluarga tu x mmbaca bisimillah dan syaitan mudah mnghampiri keluarga tu dan makn minum dengan mereka sekali..

nampak tak kelebihan membaca bismillah??bismillah mampu menghalang syaitan daripada mnghampiri kita..so,kesimpulannya,bacala bismillah sebelum memulakan sesuatu bukan time makan jer..bila nak bekerja baca bismillah nak on lappy pun kena baca bismillah..k la smpai sini saja ..harap2 dapat la sdikit ilmu drpad entri ni..assalamualaikum..

NAK BACA CERITA SYAITAN GEMUK DAN SYAITAN KURUS??



Click here to get 1 Million Guaranteed Real Visitors, FREE!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MY SAHABAT

    http://suhailasellaginella.blogspot.com/