Skip to main content

PENGAT HAI PENGAT..NASIB TAK KANTOI..


ASSALAMUALAIKUM…

Wah semangat aku nak wat entry ni..hhuhuhu..(poyo je)..memandgkan kite dalam bulan puasa..mmg x sah kalau x sebut pasal makanan..aik??lapar la pulok..huhuh..sabo suhaila..lame lagi nak buka..
Aku sebenarnya nak cerita pasal semalam..semalam malas nak tulis..so,aku buat hari ni..korg knl x pengat tu ape??x tau??ni gmbarnye..AKU NAK TUNJUK..huhhuhu



Semalam la..aku pun seperti biase masuk dapur tolong pape yg patut tuk berbuka…disebabkan chef 5 bintang (mak aku) ade..so,aku just jadi pmbntu jela..huhuhu….(aku chef 4 bintang je)
Then mak aku pun start la suruh aku itu dan ini..n antaranya die cakap..

“ela,ko panaskan pengat tu,elok lagi rasenye..tambah sikit GULA bab rase pengat tu kurg manis..”
GULA PASIR



GULA MERAH


aku pun dengan selamba donno nye letak GULA PASIR kat  dalam tu..chewah..terase seperti aku jadi chef kat rancangn masak2 tu..huhuhu.dalam hati aku”pergh,settle…kacang je just letak gula..huhu”
Dah tu,aku nak g la jerang air,..tetibe mak aku tanye aku..
“ela,pengat ni dah tambah GULA MERAH ke belum??”
Aku terkedu..”alamak, aku bg gula pasir, bukan gula merAH..aduyai..ni la sebb rajin giler trun dapur..”
Aku pun cakap jela belum.x tipu kan??BEtul la aku mmg x letak gula merah an..tapi..letak gula pasir??.dalam hati tu hai,,abislah kalau mak tahu..kena gelak jela aku..huhu
Sabo jela..suhaila suhaila..x pernah pernah buat pengat..gule pun sampai terlupe gule merah ke gula pasir..naseb x kantoi dgn mak aku..huhuhu

p/s:kaum2 hawa..mulai hari ni..kite mesti perlu belajar memasak..huhu..


  Click here to get 1 Million Guaranteed Real Visitors, FREE!

Comments

halila Ibrahim said…
hehe.. tak pe pelan2 di dapur nanti terer la..

BTW .. salam kenal dari akak ye,,, jom la ke blog akak ..
NSN Exclussive said…
kak halila:huhuhu..tu la..tgh belajar la ni..thanks sggh blog saye...:-D

Popular posts from this blog

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du