Saturday, August 6, 2011

PESANAN EKSKLUSIF UNTUK ORANG YANG TAK PUASA


PESANAN EKSKLUSIF UNTUK ORANG YANG TAK PUASA
Assalamualaikum …
SALAM RAMADHAN..


Entry yg lagi gempak dan mutakhir la sangat pada hari ni..huhu..SAPA YANG TAK PUASA??ANGKAT TANGANNNNN!!!...bagus2..aku tahu mesti readers2 yg bace entry ni puasa kan..*ade ke yg bace entry ni??=.=’

Kepada yg berpuasa ni..aku ucapkan tahniah kepada anda,..kerana ANDA Berjaya MENGAWAL  NAFSU yg membelenggu diri..nafsu MAKAN LA..mmg sush an..lagi2  cuaca kat Malaysia panas bulan ni..tapi korg kena ingat ..tempat lain macam dubai n makkah lagi panas tau..suhu lebih 45 degree celcius..kat Malaysia baru 34 dgree celcius..

Kepada YANG TAK PUASA ni..org  yg x puasa ni aku maksud kan pada sape2 yg mengalami keuzuran,sakit kuat,gastrik,budak belum cukup umur dan sesiapa yg ada sebab untuk tak berpuasa..aku nak bagi PESANAN EKSKLUSIF kat korg ni..baca baik2 tau..

Jangan makan depan orang yang berpuasa

  • Ni org selalu buat..kalau puasa sunat mmg selalu la nmpak an..maklum la sikit org yg berpuasa yg ni bulan ramadhan pun makan depan org puasa..iskh3..jangan la macam tu..kesian kat org yg puasa tu..terliur tgk hang duk makan ayam goreng depan dia..kot tetiba dia terfikir nak berbuka….tak ke parah
  • Pada kaum hawa yg ehem-ehem tu..ala..yg x boleh puasa tu pun sama gak tau..jgn lak disebabkan anda mmg haram untuk berpuasa,,anda dgn sewenang-wenangnya makn kerepek ubi depan tv..siap buat air kopi lagi..wahaha..JANGAN..SAPE2 yg ade adek kecik tu..mesti tahu..ade adik korg cakap ngn mak korgmak,adik nak buka puasa..akak dah makan kat depan tv tu..adik nak join sekali”Habislah..huhu

So,aku sarankan kalau nak makan tu biar sorok-sorok sikit..kat hujung penjuru dapur ke..time orang xde keje,..kalau dah susah sgt..mungkin adik korg ada 10 org..nak nyorok pun sush..pandang kejap adik2 korg..kalau macam dieorg x perasan cepat2 masuk dalam mulut..huhu..simple an..
P/S:NI HANYA UNTUK ORANG YANG MEMANG TAK BOLEH PUASA JER..

Sediakan hidangan atau makanan untuk orang yang berpuasa
  • “malas ar nak tolong, aku bukan puasa pun..”ni selalu budak2 cakap an..actually kalau kita menolong menyediakan makanan untuk orang yang berpuasa ..kita akan mndapat pahala ..bayangkan yg makan masakan kita tu 30 org…berganda-ganda la pahala yg kita dapat..
  • Kalau misalnya emak kita suh tolong kat dapur…tolong jela..walaupun hati tu asik ingat kat fb la,twitter la,blog la..lupakan sementara..kita kejar dulu pahala..bukan senang tau nak mndapat keberkatan dan pahala ni..lagi2 dalam bulan ramadhan..kita x berpuasa tapi masih dapat pahala…alhamdulillah..

So,coclusionnya kat sini..kita tak puasa pun kita boleh dapat pahala..tapi ni ditujukan buat orang yg mmg tak boleh nak berpuasa..kalau yg ngade2 tak puasa tu..TOLONG la PUASA..sebulan je kita nak meraikan bulan ramadhan yg penuh BARAKAH ni..banyak manfaat bila kita berpuasa ni.. kla sampai sini je..assalamualaikum..:-D


Click here to get 1 Million Guaranteed Real Visitors, FREE!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MY SAHABAT

    http://suhailasellaginella.blogspot.com/