Skip to main content

DISIHIR MENGGUNAKAN GAMBAR DI FACEBOOK

assalamualaikum..
dah lame aku tak bercerita pasal isu2 semasa erk..asik2 cerita pasal aku jer..mesti sape2 yg bace bosan..takpe2..ni aku nak cerita pasal isu yg keluar terpampang dimuka2 akhbar ni iaitu..DISIHIR MELALUI GAMBAR DI FB!!..

sihir????ade lagi erk bende alah ni..haish..aku ingat la zaman canggih ni..org dah tak main pakai sihir ni..terus pakai bom atom je(ops dilarang mengebom org)



menurut akhbar KOSMO


NILAI - Disihir menggunakan gambar yang terdapat dalam laman sosial Facebook (FB).
Itu yang didakwa berlaku kepada seorang pelajar institusi pengajian tinggi, dikenali sebagai Ira apabila gambar dari laman sosialnya dijadikan sebagai senjata pemujaan sihir.
Ira, 22, mendakwa, dia telah disihir oleh seorang wanita yang dikenali sebagai Maria kerana cemburu akan hubungan bersama teman lelakinya serta mahu memutuskan hubungan mereka.
"Maria adalah bekas teman wanita kekasih saya tetapi hubungan mereka telah lama putus. Sebab itu dia menyihir saya kerana ingin melihat hubungan kami hancur.
"Kami tidak mengenali antara satu sama lain.
"Dia hadir menghulurkan tangan sebagai rakan dan saya sambut kerana ingat dia jujur namun sebaliknya," dakwanya ketika ditemui baru-baru ini.
Jelas Ira lagi, dia mengetahui disihir oleh Maria melalui sekeping gambar setelah menerima rawatan daripada penaung Pusat Rawatan Islam At Tobibi di Bandar Baru Nilai, Shamsuri Safie pada Jun lalu.
Menurutnya, semasa rawatan, dia mendapati gambar mata Maria seolah-olah bersinar setiap kali dia merenungnya.
Ketika itu, dia merasakan Maria terlalu baik dan dia menurut segala kemahuannya termasuk berhenti kerja.
"Bagaimanapun setelah berubat, baru saya tahu bahawa saya bukan sahaja terkena sihir tetapi disantau oleh Maria,'' ceritanya.
Menurutnya, Shamsuri memberitahunya bahawa Maria telah meletakkan abu mayat di dalam makanannya.
aku mmg dah agak dah ni mesti kes CEMBURU.
.mmg x dapat dinafikan gambar2 kita pun boleh mengundang padah kepada diri kita..lagi2 kat laman2 sosial..aku bukan nak melarang korg letak gambar kat FB bagai..aku pun same je..sebab aku pun letak gambar aku kat FB..melambak-lambak..yg pnting kita kena sentiasa berwaspada....assalamualaikum..

p/s:janganlah kita meyusahkan (menyihir) org semata2 untuk kepuasan hati sendri..
p/s:sihir adalah perkara yg dilarang oleh Allah S.W.T
nota suhaila:bagi aku,kalau itu mmg BUKAN jodoh kita..tak guna kita buat pelbagai cara tetap TAK AKAN jadi milik kita..seperti jugak jodoh,kalau Allah dah tetapkan si polan tu bukan untuk korg..korg buat camne pun..buat sihir menyihir ke..tetap tak kan berlaku..kalau sihir tu mnjadi sekali pun sure perhubungn tu takkan kekal..kesimpulannya,carilah keredhaan Allah S.W.T dan pasrah pada setiap ape yg ditentukan n dah tentu Allah mnjanjikan sesuatu yg LEBIH BAIK untuk dri kita..^___^
sumber:KOSMO
            :



Click here to get 1 Million Guaranteed Real Visitors, FREE!

Comments

NSN Exclussive said…
su pun takut..yg pnting banyakkan doa semoga bnde2 macam ni tak berlaku kat diri kita..

Popular posts from this blog

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du