Sunday, November 27, 2011

SALAM MAAL HIJRAH SEMUA!! APA MATLAMAT KITA AWAL MUHARAM NI??

ASSALAMUALAIKUM SEMUA!!


SALAM maal hijrah semua...seperti kita tahu kita dah menyambut awal muharam..betul tak????ke ade yg masih tertanya-tanya..betul ker??? ni betul2 bukan cobaan..huhuhu
kita selalunya menyambut HAPPY NEW YEAR..tapi jarang yg ingat awal muharam..seharusnya kita menyambut tarikh ini dengan satu penghijrahan yg baru..hijrah daripada buruk kepada baik,daripada baik kepada yg lebih baik..seperti yg kita tahu..bila masuk 1 muharam mesti kita akan bace doa..korg ade baca tak..alhamdulillah kepada sape2 yg membaca..doa awal tahun seperti dibawah..



bila kita lihat makna ayat ni kita dapat lihat hikmah disebalik ayat ni iaitu dapat membawa kita untuk memperbaharui azam untuk melakukan kebaikan, dan meminta kekuatan dan hidayah untuk melaksanakannya...justeru itu,kita haruslah ade semangat dan azam baru dalam menempuh kehidupan ni...yg penting azam kita tu mestilah azam yg baik2..dan mampu menjadikan dri kita lebih baik ...

so??ape azam korg di bulan Muharram ni..??nak share???komen je kat entry ni..
nota suhaila: salah satu azam aku nak lebih fokus dalam belajar dan berjaya jadi org yg cemerlang didunia dan akhirat..amin..
Click here to get 1 Million Guaranteed Real Visitors, FREE!

2 comments:

aman jamaluddin said...

do visit my blog now!!do u still remember me ?

Faizal Harnis said...

uuhhh lame x update ni.. mane owner nye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MY SAHABAT

    http://suhailasellaginella.blogspot.com/