Skip to main content

CABARAN KURUS 2017

Assalamualaikum..

Hai semua. Iolls kembali dengan entri yang baru. Actually, aku baru lepas tengok video Kemenangan Faiz Subri dekat Puskas Award. Tahniah Faiz Subri :) . Sangat gempak tendangan beliau. Aku pun kemain repeat banyak kali scene tu. And the best thing is beliau dah mengharumkan nama Malaysia di persada antarabangsa. Banyak giler kot review vlogger2 luar negara pasal tendangan Faiz. KAGUM dan TAHNIAH! Tahniah jugak dekat Christian Ronaldo sebab dapat award pemain Terbaik FIFA.

Dah2 bercerita pasal Faiz Subri dan Christiano Ronaldo, sebenarnya aku nak cerita pasal cabaran 2017 yang bakal aku laksanakan!

CABARAN KURUS

Wow! Ini merupakan satu cabaran yang susah Suhaila!! sebenarnya aku memang dah lama berazam untuk kurus. Sejak daripada zaman universiti lagi.

Sebab apa aku nak kurus??

Aku tak ada spesifik jawapan untuk itu tapi tu adalah perkara yang aku hajati selama ni. Memang agak susah untuk istiqamah. Yela, mana tak nya bila orang kuat makan kena kurangkan pengambilan makanan dia, mahu tak menangis perut..hahahah. Tapi aku dah bertekad nak selesaikan cabaran kurus ni tahun 2017.

Aku tak da lah nak kurangkan makanan secara drastik macam tak makan nasi langsung ke, atau buat diet atkins ke, cuma aku akan kontrol apa yang aku makan dan nak lebihkan exercise. Actually aku pernah kuruskan badan dulu. Waktu tu aku nak grad, aku memang tekad habis time konvo aku nak kurus. Serius menjadi wei. Hahah. Tapi sebab kan tak berapa nak istiqamah dan pengaruh rakan2 yang kuat melantak, berat aku naik balik.

So, this time aku decide untuk buat betul2. Aku tak nak yang terlampau drastik macam 10kg dalam tempoh sebulan..No No No.. Aku rasa aku tak mampu..HAHAHAHA.

Last tempoh aku adalah 17 July 2017. Cari tarikh yang cantik sikit tuk celebrate kekurusan aku..hahahha..

Actually, ada je yang tak mempercayai niat aku yang nak kurus ni..huhu. Tapi aku tahu aku boleh buat (Semangat Kuat). Jadi, we’ll see on JULY ok. Set? :)

Bak kata orang kalau kita ada target kita akan usaha betul2 kan untuk dapat target tu. Lagi berapa2 bulan ni. Prove to yourselves Suhaila!!




P/s: aku ada buat telegram tau untuk blog ni.. Kalau ade sape2 yang rajin follow la yer.. :)  https://t.me/bloggersuhailasellaginella



Comments

Shelin said…
Saya pun tgh nak kurus jgk. Turun berat pas bersalin, lgla susah bila dah tua ni. Dgn anak lg..huhu. Berat sekarang 69 kg, nak turun at least 10 kg. Tgh nk try garcinia gambogia dan minuman detox apple cider + exercise sikit2 dgn diet kurang nasi. Nak wat sama-sama? Nnt tak kurus2 jugak, kita nangis sama-sama..hihi.

Popular posts from this blog

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du